1410 grunwald

– rocznik z przeszłości –

Warzywa chroniące przed chorobami

najtaniej dentysta rentgen zębów poznań rtg zębów w Poznaniu

Oficjalnie stwierdzono, że odpowiednie spożycie warzyw i owoców chroni organizm zarówno przed chorobami serca, zbyt wysokim poziomem cholesterolu, działa także antynowotworowo, najprawdopodobniej dzięki odpowiedniej zawartości antyoksydantów. W diecie śródziemnomorskiej zaleca się spożywanie 4 porcji warzyw dziennie, czyli około pół kilograma. Specjalnie przyprawione będą stanowiły smaczny dodatek do dań głównych, ale też dobrą przekąskę między posiłkami.

Kraje południowe przede wszystkim stawiają na pomidory, będące głównym źródłem przeciwutleniaczy, zalecane jest zwłaszcza podawanie gotowanych pomidorów. Ważna jest również papryka, bakłażany, cukinie, karczochy, a także różnego rodzaju sałatki. Niezbędne jest oczywiście odpowiednie przyprawienie podawanych potraw, menu bogate jest głównie w czosnek, cebule oraz świeże zioła.

Warzywa jada się przede wszystkim na surowo, tworząc fantazyjne bukiety i surówki, dzięki czemu kuchnia śródziemnomorska jest zarówno zdrowa, smaczna, jak i wyjątkowo ładna.