Dlaczego kwasy tłuszczowe są tak szkodliwe dla zdrowia

www.azspodlasie.eu

Dieta śródziemnomorska ma na celu głównie ograniczenie spożywania nasyconych kwasów tłuszczowych, zawartych przede wszystkim w mięsie. To one są głównym powodem problemów zdrowotnych z sercem, miażdżycy, czy zwiększonego zagrożenia zawałem. Kwasy tłuszczowe zawarte są w mięsie i tłuszczu zwierząt, głównie przeżuwaczy. Ich źródłem są także margaryny, tłuszcze piekarnicze i zasmażane. Również zbyt duża ilość jajek w diecie, głównie ich żółtek, a także w tłuszczu mlecznym i podrobach.

Jeśli ich spożycie przekracza 10% dziennie automatycznie powoduje podwyższenie cholesterolu we krwi. Zamiast tłuszczów nasyconych zawartych w maśle, smalcu, czy tłustym mięsie stosuje się tłuszcze roślinne, których duże ilości można znaleźć w oliwie, rybach, czy orzechach. Dzięki odpowiedniemu wyważeniu diety można więc zapewnić organizmowi odpowiednią ilość ważnych dla organizmu substancji ograniczając ryzyko miażdżyc i zawału serca. Warto też zwrócić uwagę, jak przyrządzamy posiłki, zwłaszcza w jakich sposób smażymy mięso. Tutaj niezastąpiona okaże się oliwa z oliwek.

https://www.taknaturze.pl/