Dieta dla ciężarnych. Zdrowie dla malucha

Jedz dla dwojga, nie za dwoje – coraz częściej powtarzają dietetycy ciężarnym. Będąc w ciąży kobieta ma większe zapotrzebowanie na jedzenie, ale nie aż tak duże, jak się większości wydaje. Jedzenie na siłę często niezdrowych przekąsek może odbić się na zdrowiu ciężarnej, jak i jej nienarodzonego dziecka.

Zapotrzebowanie na witaminy w ciąży wzrasta. Zamiast sięgać od razu po suplementy, lepiej zacząć od owoców i warzyw. Zjadając dziennie ok.

kilograma niedobór szybko zniknie. Ważne, żeby jeść różne warzywa i owoce, bo każde ma inne działanie. Węglowodany są dla ciężarnych niemal paliwem.

Zmęczony organizm szybko zregeneruje się dostając kasze, makarony i pełnoziarniste pieczywo. Podobnie działa jedzenie mięsa. Choć przyjęło się, że przyszłe mamy powinny jeść wątróbkę, będącą źródłem żelaza – lepiej z niej zrezygnować.

Zawiera dużo witaminy A, która może powodować wady wrodzone u płodu. Czego jeszcze lepiej unikać? Serów pleśniowych, oscypków – mogą być siedliskiem niebezpiecznej listeriozy. Rezygnując z surowego mięsa zmniejsza się ryzyko zachorowania na toksoplazmozę.

Post Author: Radek