Cechy pylonów i totemów
Zupełnie odmienną kategorią reklam świetlnych, która również przyjęła się na rynku i jest powszechnie stosowana, są pylony oraz totemy. To obiekty wolnostojące, mające zazwyczaj formę wysokich i wąskich konstrukcji.
Są oczywiście podświetlane i pokryte treściami reklamowymi o dowolnym charakterze. Bardzo typowym przykładem pylonów są te widywane na stacjach paliw, gdzie oprócz logo stacji znajdują się też informacje o aktualnych cenach benzyny i gazu LPG.
Wyraźna ekspozycja logotypu jest charakterystyczną cechą pylonu (totemu). W przypadku wersji świetlnej lampy mogą znajdować się na zewnątrz reklamy (halogeny) lub w środku.
Pylon może stanowić zwartą zamkniętą konstrukcję lub być częściowo otwartym. Rozwiązania stosowane w praktyce są bardzo różne.
Konstrukcja nośna reklamy jest zbudowana z płyt pleksiglasowych, PVC lub Dibond. W materii źródeł światła także obowiązuje standard – można z powodzeniem użyć jarzeniówek, a także diod LED-owych.
Reklama tego rodzaju jest bardzo uniwersalna i pomaga budować profesjonalny wizerunek.